5 jaar Juttu…
HAPPY BIRTHDAY TO JU(TTU)
5 jaar Juttu, duizenden herinneringen: van het eerste moodboard en de samenwerking met ‘Ik Koop Belgisch’ tot de opening van een zesde winkel in Hasselt en meer dan 5 miljoen bezoekers. It’s been one hell of a ride. Hop on...
5 x cijfers. 5 jaar Juttu...
... dat zijn ondertussen al 6 winkels (Antwerpen, Gent, Roeselare, Brussel, Hasselt en Brugge), 211.576 Juttu Friends, 5.021.965 bezoekers and counting, meer dan 100 merken mét een mooi verhaal. We maakten 25 Juttugrammen (klik hier en check het beste uit onze krant) en deden een tienvoud aan happy dances.
5x Leading Ladies
Vijf jaar geleden openden we onze eerste Juttu Store in Antwerpen. Vijf van onze Juttu medewerksters waren er vanaf het eerste moment bij. Zij vertellen over de meest memorabele momenten, de mooiste Juttu merken en de leukste Pop-ups. Klik en lees.
5 x Ik Koop Belgisch in onze Pop-up Space
Een gesprek met Jasmijn Verlinden: oprichtster van de “Ik Koop Belgisch”-campagne: “Vijf jaar geleden was Juttu een nieuwe speler op de markt en een pionier in het steunen van Belgische merken. Vooral met de IKB- Pop-up kregen jonge, lokale merken een platform en een speelterrein. Terecht, want er is zoveel talent in ons land. Om die reden heb ik er trouwens voor gekozen om alleen nog maar Belgisch te kopen. Zo is indertijd de campagne ontstaan.” Klik en lees het hele interview.
Look who’s Popping Up!
5 jaar geleden...
... stond de 25jarige beloftevolle Gentse productontwikkelaar Sep Verboom met zijn interieurdesign in onze Juttu Pop-up Space. Boomin heette zijn project waarmee hij home accessories creëerde met materiaal dat hij rondom hem vond. Spullen die op het eerste zicht waardeloos leken, kregen zo een tweede leven. Zo verwerkte Sep - samen met ambachtslieden uit de Filipijnen - oude scheepstouwen tot lampen, krukjes en spiegels. Oude beschermhoezen van ventilatoren werden dan weer omgevormd tot een lampencollectie. Met ecologisch en sociaal verantwoord design veroverde Sep Verboom het hart van menig Juttu fan en wilde hij de (interieur)wereld hertekenen.
“Er wordt te laks omgesprongen met materiaal. Er zijn te veel overschotten en nog te vaak wordt gekozen voor niet-duurzaam. Ik wil mensen poken, verrassen, bewust maken dat het anders kan. Dat je mooie dingen kan maken met wat je rondom je vindt. Recycleren vind ik zo’n hokjeswoord, hergebruik moet gewoon de norm worden. Want als we niet gaan hergebruiken, zijn er binnenkort geen grondstoffen meer.”
- Sep Verboom, interview voor Juttugram (2015)
5 jaar later...
... is Sep Verboom met zijn label ‘Livable’ door de Biënnale Interieur samen met de magazines Knack Weekend en Le Vif Weekend verkozen tot Designer van het Jaar 2020. Très booming dus die Sep.
“Niet het eindresultaat bepaalt mijn werk, wel de context waarin het gemaakt wordt. Enkel rekening houden met de looks of verkoopbaarheid van een ontwerp is niet meer van deze tijd. Op vlak van duurzaamheid hebben we nog een lange weg te gaan. Daar wil ik graag een alternatieve aanpak voor aanbieden.”
- Sep Verboom (2020)

Cookie-instellingen voor de beste online Juttu-ervaring
Juttu.be maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.