DESIGNERS AGAINST AIDS : KOOL SUGAR MAMY

Designers against aids


1 December is het Wereldaidsdag. Het Belgische Juttu merk Kool Sugar Mamy engageert zich in de strijd tegen aids.

Buy, wear & care!
Met de boodschap “if you’re old enough to have sex, you’re old enough to have safe sex” wil de organisatie Designers Against Aids (DAA) jongeren via fashion en popcultuur bewust maken van de aidsproblematiek. Hoewel een hiv-besmetting in de Westerse Wereld misschien geen doodsvonnis meer betekent, heerst er nog steeds een groot taboe rond én maakt het virus in onder andere Azië en Afrika nog steeds veel slachtoffers.

 

 In het verleden werkte DAA al samen met bekende merken en bekende namen zoals Pharell Williams, Katy Perry, Rihanna en Yoko Ono om unieke collecties te creëren waarvan de opbrengst naar aidsonderzoek en liefdadigheid gaat. Ook Juttu merk Kool Sugar Mamy werkt samen met DAA en doneert 40% van de opbrengst van de Dondi t-shirt(te verkrijgen bij Juttu, voor mannen en vrouwen) aan het Belgisch Nationaal onderzoekscentrum voor aids (St. Pierre Hospitaal). Wear & care…

Kool Sugar Mamy?

Met het t-shirt als canvas verspreidt het Belgische Kool Sugar Mamy het artwork van creatief straattalent. Het huidige thema draait rond de “NY-artscene van de jaren ’70 en ’80”, toen hip hop, graffiti en block parties Manhattan veroverden. Dat uit zich in streetwear voor hem én haar met graffititags en street photography.

 

 Naast het steunen van artiesten – zij krijgen royalties – en liefdadigheid is Kool Sugar Mamy ook lid van de Fair Wear Foundation en kiest het merk voor organische stoffen en voor een milieuvriendelijk productieproces. Très kool dus!