Maak je eigen on-the-go granolabars

Just another manic morning en dus wéér geen tijd om te ontbijten? Prep deze granolabars tijdens het weekend en je hebt de hele week lekkere, gezonde repen om snel mee te grissen.

WAKE UP!

Coffee Kick

Dit heb je nodig:

140 g koffie-chocoladegranola ° 100 g walnoten ° 150 g dadels ° 2 tl kaneel ° 2 tl honing ° een snufje zout

 

Zo ga je te werk:

  1. Ontpit de dadels en leg ze ruim op voorhand in water. Daar worden ze zachter en extra sticky van.
  2. Verwarm de oven voor op 175°C.
  3. Blend de walnoten, de dadels en het zout tot een glad mengsel. Voeg vervolgens de granola, kaneel en honing toe en roer goed om.
  4. Bekleed een rechthoekige bakvorm of bakplaat met bakpapier en stort het mengsel hierop. Druk goed aan met een lepel tot je een dunne laag van ongeveer een centimeter hebt.
  5. Zet zo’n 25 minuten in de oven.
  6. Haal uit de oven, laat afkoelen en snij in repen.

 

Shop it bij Juttu:

VIVA VITAMINES

Verry Berry

Dit heb je nodig:

140 g notengranola ° 50 g gedroogde blauwe bessen ° 2 bananen ° 50 g walnoten ° 2 el kokosolie ° 3 el honing ° een snufje zout

 

Zo ga je te werk:

  1. Verwarm de oven voor op 175°C.
  2. Blend de bananen, honing, kokosolie en zout tot een glad mengsel.
  3. Meng er de grof gehakte walnoten, granola en blauwe bessen onder.
  4. Bekleed een rechthoekige bakvorm of bakplaat met bakpapier en stort het mengsel hierop. Druk goed aan met een lepel tot je een dunne laag van ongeveer een centimeter hebt.
  5. Zet zo’n 25 minuten in de oven.
  6. Haal uit de oven, laat afkoelen en snij in repen.

 

Shop it bij Juttu:

HOLY CRUNCHY

Almond Madness

Dit heb je nodig:

140 g pecan-amandelgranola ° 3 el amandelpasta ° 70 g amandelen ° 100 ml ahornsiroop ° 1 el kokosolie ° 50 g pure chocolade ° 1 tl kaneel ° een snufje zout

 

Zo ga je te werk:

  1. Verwarm de amandelpasta, ahornsiroop en kokosolie op een laag vuur tot een glad mengsel. Laat afkoelen.
  2. Hak de amandelen grof. Doe de granola, amandelen, kaneel en zout in een kom en meng. Giet het amandelmengsel hierover en roer goed door elkaar. Hak ook de chocolade grof en voeg toe aan het mengsel.
  3. Bekleed een rechthoekige bakvorm of bakplaat met bakpapier en stort het mengsel hierop. Druk goed aan met een lepel tot je een dunne laag van ongeveer een centimeter hebt.
  4. Zet minstens 8 uur in de koelkast en snij vervolgens in repen.

 

Shop it bij Juttu:

FOODIES ONLY

Let’s Go Nuts

Dit heb je nodig:

100 g notengranola ° 75 g walnoten ° 100 g notenboter ° 50 g gedroogde frambozen ° 2 el kokosolie ° 2 el ahornsiroop ° een snufje zout

 

Zo ga je te werk:

  1. Verwarm de notenboter, ahornsiroop en kokosolie op een laag vuur tot een glad mengsel. Laat afkoelen.
  2. Hak de walnoten grof. Doe de granola, walnoten, frambozen en zout in een kom en meng. Giet het notenmengsel hierover en roer goed door elkaar.
  3. Bekleed een rechthoekige bakvorm of bakplaat met bakpapier en stort het mengsel hierop. Druk goed aan met een lepel tot je een dunne laag van ongeveer een centimeter hebt.
  4. Zet minstens 8 uur in de koelkast en snij vervolgens in repen.

 

Shop it bij Juttu:

Nog meer leesinspiratie nodig?

Cookie-instellingen voor de beste online Juttu-ervaring

Juttu.be maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.