Naar een betere toekomst met…TOMS


Naar een betere toekomst met…TOMS

In onze Pop-up Space zetten we telkens een merk met een mooi verhaal in the picture. De hele maand juli verovert Amerikaans merk TOMS onze Pop-up Space met espadrilles, zonnebrillen en tassen én ons hart met het One for One-plan: “voor elk item dat we verkopen helpen we een mens in nood.”   

Wie is die TOM(s)?

Wie: de Amerikaanse wereldreiziger Blake MyCoskie als ‘Chief Shoe Giver’ of de bezieler en oprichter van TOMS

Wat: schoenen- en accessoiremerk

Missie: een beter toekomst creëren. Met elke aankoop die je doet, helpt TOMS een mens in nood. One for One. TOMS geeft o.a. schoenen, herstelt het gezichtsvermogen en zorgt voor veilige geboortes in landen waar dit geen evidentie is

Wat betekent TOMS: aanvankelijk was het merk bekend onder de naam ‘Shoes for a better Tomorrow Project’. Maar dat werd al snel afgekort naar ‘Tomorrow’s Shoes’. Ook die naam paste niet op het label binnenin de schoen. Het resultaat = ‘TOMS’.

Producten bij Juttu: espadrilles, zonnebrillen en tassen

Stijl: relaxed + een mix van wereldwijde, culturele invloeden

Wanneer: van 30 juni t/m 3 augustus

TOMS in NUMBERS

Sinds 2006 heeft TOMS:

·  60 miljoen nieuwe schoenen weggeschonken

·  Het gezichtsvermogen van meer dan 400.000 mensen hersteld

·  Voor 335.000 weken aan gezond en veilig water gezorgd

·  Voor veilige geboortes gezorgd aan meer dan 25.000 moeders

 

Canvas tas, € 130

Het verhaal achter TOMS

De Amerikaanse Blake Mycoskie kwam tijdens een reis in Argentinië in een dorpje terecht waar hij op een resem spelende kinderen botste. Kinderen zonder schoenen aan. Omdat Blake al snel besefte dat deze kinderen niet alleen bescherming misten - zonder schoenen zijn ze extra vatbaar voor ziektes en infecties - maar door het gebrek aan schoenen vaak ook niet op school raakten, begon er een idee in zijn hoofd te groeien: wat als er een bedrijf bestond dat per paar schoenen dat het verkoopt, een paar schoenen schenkt aan een kind in nood?

 

En zo geschiedde. TOMS en zijn One for One-concept zagen het levenslicht in 2006. Het merk baseerde zich voor het ontwerp van de schoenen op de Argentijnse Alpargatas: espadrille-geïnspireerde slofjes met originele prints en kleuren. Het bedrijf zou al snel uitgroeien tot een internationale onderneming, mede dankzij het One for One model. Dit model veranderde op revolutionaire wijze de manier van ondernemen. Het was één van de eerste business-modellen waar wereldwijd miljoenen mensen beter van werden. TOMS werd opgepikt door diverse modebladen en kende een enorme navolging.

 

TOMS werkt ondertussen samen met meer dan 100 giving partners, in meer dan 70 verschillende landen. Behalve schoenen schenkt TOMS nog een heleboel andere dingen aan mensen in nood. Zo geeft het label per verkochte zonnebril een volledig oogonderzoek en de nodige behandeling aan mensen met oogproblemen. In 2014 werd ook TOMS Roasting Co. Koffie aan het assortiment toegevoegd, waarvan de verkoop watervoorzieningsprojecten steunt. In 2015 kwam er ook de tassen- en rugzakkenlijn bij. Door een tas te kopen draag je bij aan een veilige geboorte voor een moeder en een kind in nood. Accessoires kopen is nog nooit zo plezant geweest! 

Met elke aankoop die je doet, helpt TOMS een mens in nood. One for One.

3 snelle vragen aan TOMS

Aan het woord: Arne Detavernier, Jr. Marketing Manager Benelux en Frankrijk

 

1. Wat krijgen we deze zomer te zien bij Juttu?

“Schoenen, zonnebrillen en tassen. Een beknopt aantal producten dat toch een globaal beeld geeft van waar TOMS voor staat. TOMS helpt in landen zoals Argentinië, India, Haïti, China en Ethipië, dezelfde landen waar ook onze producten gemaakt worden. Zo trekken we de economie daar op gang en maken we de cirkel écht rond. De inspiratie voor onze producten halen we ook in die landen waar we geven. We focussen eigenlijk nooit op één stijl maar wel op een publiek met een bepaalde state of mind: mensen met een open blik naar de wereld, mensen die er ook van houden om verschillende culturen te ontdekken. #DiscoverTheWorld

Heren sneakers met tribal print, € 90 | Zonnebril 'Traveler', € 75 | Rugzak, € 90
Duffel, € 130  | Zonnebril 'Sandela', € 130 | Dames espadrilles, € 45 

2. Waarom klikt het zo goed tussen TOMS en Juttu?

“TOMS wil graag een verhaal vertellen: met elke aankoop die je doet, helpt TOMS een mens in nood. One for One. Bij Juttu komt storytelling, het verhaal achter het merk, ruim aan bod: in de winkel, in Juttugram, online…. Dat maakt Juttu voor ons een geweldig platform om mensen aan te trekken die nog niet vertrouwd zijn met onze producten en onze filosofie.”

 

3. Wat is jouw TOMS-favoriet bij Juttu?

“De ‘Traveler’-zonnebril, speciaal ontworpen voor mensen die houden van avontuur en reizen. Voor mij dus (lacht). Bovendien kan hij tegen een stootje en  zorg ik via deze aankoop dat iemand met een oogziekte een volledig medisch oogonderzoek en de nodige behandeling krijgt. Geweldig, toch?”

Zonnebril 'Traveler', € 75 - verschillende kleuren

Je vindt TOMS in de Juttu Pop-up Space van 30/06 tot 3/08/2016