basket.timer.attention

basket.timer.time.is.running.out

Teva: “Alleen door te spelen word je groot”

Vroeger was een Teva vooral nuttig, nu is hij ook een fashionstatement. Daarom verdient het Amerikaanse merk een plekje in onze zomer Pop-up Space. #TimeToPlay

Steve Hoskins | Herensandalen, € 59,95; Damessandalen, € 49,95

Who is?

Steve Hoskins (37)

 

Creative Director bij Teva

 

Afkomst: Portland, Oregon

Woonplaats: Santa Barbara, California

Carrièreloop: studeerde grafische vormgeving en werkte bij de creatieve studio ‘Nemo Design’ waar hij zich specialiseerde in de marketing van jongeren- en sportmerken. Ondertussen is hij al 5 jaar aan de slag bij Teva.

Grootste inspiratiebron: “De kosmos en mijn dromen. (lacht) Maar ook reizen: nieuwe mensen ontmoeten, ervaringen opdoen, exotisch eten, op stap gaan met locals… Elke cultuur heeft een unieke manier om zijn erfgoed en manier van leven te uiten. Dat mogen en kunnen ontdekken, is zo verrijkend en ontzettend inspirerend.”

What is?

Teva

 

Amerikaans schoenenmerk voor mannen en vrouwen

Opgericht in 1984

 

Spreek uit: thè-va

Betekenis: Hebreeuws voor ‘natuur’

Missie: mensen op een stijlvolle en comfortabele manier dichter bij de natuur brengen

Bekend om: kwalitatieve, innovatieve en comfortabele sandalen

Producten bij Juttu: Original Collection: het klassieke Teva-design met een hedendaagse twist

Motto: For everyone and for every adventure

Flatforms, € 94,95 | Herensandaal zwart, € 84,95; Herensandaal bruin, € 99,95; Herensandaal blauw, € 69,95

Hoe is Teva ontstaan?

“De eerste Teva-sandaal werd in 1984 in de Grand Canyon geboren en is van de hand van gedreven riviergids Mark Thatcher. Van een paar oude flipflops en twee velcro horlogebandjes maakte Mark een open schoen die niet zou zinken in het water.”

 

Wat willen jullie als merk bereiken?

“De missie en het DNA van Teva zijn eigenlijk nooit veranderd: mensen dichter bij de natuur brengen en hen de vrijheid geven. Niet enkel de vrijheid om activiteiten te ondernemen in the great outdoors, maar ook de vrijheid om hun persoonlijke stijl uit te drukken.” 

Een avonturier, oude flipflops, twee velcro horlogebandjes, en de Teva was geboren…

Hoe zou je de stijl van Teva omschrijven?

“Vroeger moest een Teva-sandaal nuttig zijn. Hij werd gemaakt om er in de natuur op uit te trekken, om op avontuur te gaan. Dat is nog steeds een belangrijke vereiste, maar ondertussen mag het ontwerp frisser en gedurfder. Met een Teva-sandaal maak je een statement. En ja, anno 2017 ook een modestatement.”

 

Welke doelgroep willen jullie aanspreken?

“Teva-fans zijn absoluut geen kuddedieren. Ze volgen een geheel eigen koers. We merken dat we vooral mensen aanspreken die jong van hart zijn, goed in hun vel zitten en openstaan voor zowat alles wat het leven te bieden heeft.”

Wat is jouw favoriete Teva-item?

“De Men’s Original Universal Premier. Heeft alle sterke punten van de originele Teva, maar is extra zacht, zit supercomfortabel en is… a bit more chunky.

 

Het thema van Juttu is #TimeToPlay. Mee eens?

Hell yeah! Lachen en plezier maken, zijn zowat de belangrijkste dingen in ’t leven. Het is datgene wat het leven waard maakt om geleefd te worden. Niets ook dat zo hard mijn creativiteit en verbeelding stimuleert. De geschiedenis van Teva startte door te spelen in het water. Intussen blijven we spelen, met kleuren en stijlen. Awesome stuff komt enkel voort uit het ontdekken en het uitproberen van nieuwe dingen. Uit het nemen van risico’s. Alleen door te spelen, word je groot.”

Damessandalen, € 49,95

Shop in onze Teva Pop-up >

Je vindt Teva van 6/07 tot 12/09 in de Juttu Pop-up Space.