VÉRONIQUE LEYSEN IN ONZE POP-UP SPACE

Véronique Leysen van Maurice Knitwear


In onze Pop-up Space zetten we een creatief talent of een origineel design in the pictureSpeciaal voor Juttu ontwierp Véronique Leysen van Maurice Knitwear 3 wollige musthaves. Dat vraagt om een gesprek!

Wat heb je exact voor Juttu gemaakt Véronique?
“Drie unieke stukken die heel kenmerkend zijn voor de collectie van Maurice, maar toch een beetje anders. De modellen zijn meer basic dan de stukken uit mijn wintercollectie: een cardigan met een gouden accent, een haarband waar iedereen mee staat en een gouden statement ketting die elke outfit opfleurt.”

 

Ketting for Juttu – €35 | Cardigan Braid for Juttu – €230

Wat zijn je favoriete woorden?
“In order to be irreplaceable, one must always be different.”

 

Wie of wat inspireert jou?
“Mijn grootste inspiratiebron is mijn opa Maurice, een goedlachs, charismatisch en bijzonder charmant man. Hij begon de dag door op z’n hoofd te staan en een glas vers citroensap te drinken. Daarnaast ben ik heel visueel ingesteld. Beelden, ruimtes en sferen inspireren me. Voor de wintercollectie liet ik me inspireren door de Parisienne die zelfstandig is, krachtig en uniek. Alsof ik Coco Chanel in haar jonge jaren zou kleden. Gouden details, fluffy garens, oversized modellen, en een vleugje voile en parels. Daarnaast heb ik me beperkt tot drie basiskleuren: wit, zwart en donkerblauw.”

 

Wat is het mooiste compliment dat je onlangs kreeg?
“Dat Maurice een vleugje Chanel gekregen heeft.”

Haarband for Juttu – €39

Wat moet Maurice voor jou uitstralen?
“Heel wat dingen. Mijn opa is mijn muze. Hij was authentiek met een twist, en dat moet Maurice ook zijn. Daarnaast wil ik dat je in een nieuwe wereld terechtkomt wanneer je de coffee bar binnenwandelt. Je moet bij ons even kunnen ontsnappen aan de realiteit. En ook het sociale aspect vind ik heel belangrijk. Een mooi voorbeeld zijn de Maurice Grannies. Op donderdag breien de omaatjes in mijn koffiebar. Zién hoe je kledingstuk met liefde en vakwerk tot stand komt, dat vind ik een meerwaarde. Elk stuk verdient de naam van de oma die het gebreid heeft.”

Welke plannen heb je nog met Maurice?

“Ik wil enkele Maurice coffee bars uitbaten. Daarnaast ook iets doen met ‘Marcel’ en ‘Alice’, de broer en zus van Maurice. En met Maurice knitwear wil ik heel graag internationaal gaan.”

 

Ben je zelf een bewuste shopper?
“Ik ben me er steeds meer van bewust hoe kleding wordt gemaakt, en wil weten aan wie of wat ik geld uitgeef.  Juttu kiest voor merken met een verhaal of met een duidelijke boodschap. Daar kan ik me 100% in vinden.”

 

Ons thema deze maand is #LessBitterMoreGlitter, wat is jouw tip tegen verzuring?
“Mooie films kijken met Audrey Hepburn, en je daarna helemaal optutten zoals zij. Geef jezelf de nodige aandacht, en de rest komt vanzelf.”

 

De producten van Maurice Knitwear vind je in de Juttu Pop-up space van 13/11/2015 tot 13/01/2016.

Ontdek hier onze huidige pop-up space.