The story behind Element

skate vibes + nature 

 

‘To lead, not to follow’, het is de missie van Amerikaans skatebrand Element en al sinds de nineties is het merk ook effectief een leider op vlak van skatekledij. Toen oprichter Johnny Schillereff nog een tiener was, waren er slechts drie dingen die hem bezighielden: skateboarden, kunst en natuur. Het is deze drievuldigheid die vandaag de kracht is van het casual merk. Zo wordt voor de prints beroep gedaan op street artists en produceert het merk met het grootste respect voor de aardbol. Element wil de wereld positief verbeteren en brengt jongeren samen. Dat doen ze bijvoorbeeld via skateboardingwedstrijden en skate-kampen in de prachtige natuur. The fifth element!

  • Amerikaans kledingmerk voor mannen
    • Element heeft ook een lijn voor vrouwen maar deze is niet verkrijgbaar bij Juttu
  • Kwalitatief en duurzaam
    • Gebruikt biologisch katoen (zonder bv. pesticiden)
    • Garandeert een milieuvriendelijk productieproces (vermijdt schadelijke chemicaliën)
    • Gebruikt van inkt op waterbasis waar mogelijk
    • Milieuvriendelijke labels
  • Sociale bewogenheid
    • Organiseert elk jaar skateboarding contests over de hele wereld. Ze worden georganiseerd om skateboarding te promoten als positieve sport. De winnaars krijgen een beurs voor een skate-kamp in de Sierra Nevada Mountains, inclusief een jaar lang sponsoring van Element
    • Steunt onderwijs door regelmatig studenten uit te nodigen op het hoofdkwartier
  • Stijl: sportief, skate look, comfy
  • Bekend om T-shirts en sweaters met skate vibes
  • Motto: Live.Learn.Grow
Ontdek alle producten