Levering
Wat zijn de leveringsmethoden?
Thuislevering via bpost
Je kan je pakket uiteraard bij je thuis of op het werk laten afleveren. De levering gebeurt dan via bpost (of een andere partner voor leveringen buiten België). De levering via bpost kan enkel plaatsvinden tijdens de werkuren. Let dus op dat je zeker een adres opgeeft waar iemand aanwezig is tussen 8 uur en 17 uur. Als je dit handiger vindt, kun je ook je werkadres als leveringsplaats opgeven. Vermeld in dat geval zeker de naam van het bedrijf of de winkel. Je kan ook kiezen voor een ophaling in een bpost postkantoor of afhaalpunt.
Indien niemand aanwezig is, kan je bpost contacteren om een tweede aanbieding te regelen of zal de postbode een briefje voor jou achterlaten met een barcode. Het pakket zal de volgende werkdag klaarliggen voor ophaling in het dichtstbijzijnde bpost kantoor of ophaalpunt. Het adres daarvan vind je terug op het briefje. Je kan ook een nieuwe aanbieding aanvragen.
Het pakket blijft dan nog 15 dagen ter beschikking op dit kantoor of ophaalpunt. Indien het pakket niet tijdig wordt afgehaald, wordt het terug naar Juttu gestuurd en als retourpakket behandeld. Je ontvangt dan de retourbevestiging en de terugbetaling.
Je kan helaas geen tijdstip bepalen voor de levering van je pakket. De postbode zal zich aanmelden tijdens de werkuren, maar kan geen exact tijdstip doorgeven. Dat is immers afhankelijk van de eventuele verkeershinder en andere omstandigheden die een invloed hebben op het leverschema. Van dit leverschema kunnen wij in geen enkel geval op de hoogte gesteld worden door de koerierdienst.
Bpost postpunt
Een bpost postpunt is een afhaalpunt voor pakketten in een postkantoor, warenhuis, tankstation, krantenwinkel, etc.. Er is steeds een bpost postpunt in de buurt van je thuisadres of werkplaats. Het dichtstbijzijnde bpost postpunt wordt weergegeven in het bestelproces. Bij het afronden van je bestelling vind je namelijk een overzicht van de bpost pick up points. Ook iemand anders kan je pakket voor je ophalen. Die persoon zal dan wel moeten tekenen voor ontvangst en in het bezit moeten zijn van de barcode van je pakket.
Op het moment dat je pakket aankomt in het bpost postpunt, ontvang je daarvan een bevestigingsmail. Je hebt 15 dagen om het op te halen in je bpost postpunt. Je kunt je pakket ophalen op alle openingsdagen en –uren van het bpost postpunt. Indien je pakket onvolledig of beschadigd aankomt in het postpunt, raden we je aan om onmiddellijk contact op te nemen via mail. In de meeste gevallen zal het afhaalpunt niet verantwoordelijk gesteld worden.
Click & collect
Geen tijd om uitgebreid te winkelen? Reserveer dan nu je producten in één van onze Juttu winkels met de Click&Collect service. Bovendien zetten een ook aantal A.S.Adventure-winkels de deuren voor ons open en kan je je bestelling bij hen oppikken.
Via een paar eenvoudige clicks reserveer je jouw favoriete producten online om ze later op te halen. Betalen doe je net als bij een andere online bestelling meteen bij het plaatsen hiervan. Van zodra je product klaarligt, ontvang je een bevestiging vanuit de winkel. Je kan kiezen voor Click & collect door bij het afronden van je bestelling bij de stap “leveringsmethode” te kiezen voor de winkel van jouw keuze.
Wij bieden de Click&Collect service gratis aan. Je hoeft dus voor de reservatie geen extra kosten te betalen. Voor de afhaling vragen we om een kopie van je bevestigingsmail of de bestellings- en klantgegevens mee te brengen.
Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?
Je bestelling is verzonden
Van zodra Juttu je bestelling verzendt, zal je daarvan een bevestigingsmail ontvangen. Je pakket zal (voor levering in België) de dag nadien bij jou geleverd worden. Levering in het buitenland kan 2-3 werkdagen langer in beslag nemen.
Indien je pakket verzonden werd, maar je nog niets ontvangen hebt, kan je best eerst de tracking van je pakket online raadplegen via track.bpost.be. Wanneer volgens de tracking je pakket reeds geleverd werd, maar je zelf nog niets ontvangen hebt, dan werd je pakket geleverd in een bpost afhaalpunt of postkantoor. In dat geval zou je in de brievenbus een bericht moeten terugvinden van de chauffeur waarop staat op welk adres het pakket achtergelaten werd. Wanneer je pakket ook niet in het bpost postpunt geleverd is, en je geen briefje ontvangen hebt, kan je ons best even contacteren via mail. Wij informeren bij bpost waarom je pakket nog niet aangekomen is op het gekozen punt en zoeken zo snel mogelijk een oplossing voor jou.
Ik heb 2 of meer aparte bestellingen online geplaatst. Kan ik die samen laten verzenden?
Dit is helaas nog niet mogelijk. Twee of meerdere aparte bestellingen worden in onze systemen ook apart behandeld en verzonden. Tracht dus steeds alle gewenste producten in één keer te bestellen.
Kan ik mijn leveringswijze nog aanpassen na het plaatsen van de bestelling?
Helaas kan een leveringswijze niet meer aangepast worden van zodra je bestelling geplaatst werd.
Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?
Van zodra je pakket bij Juttu verzonden wordt, zal je een bevestiging per mail ontvangen. In die mail kan je de trackingcode van je pakket terugvinden. Met die code kan je het pakket via de website van bpost opvolgen: www.bpost.be/nl/track/
Voor leveringen via bpost open je de website van bpost. Hier geef je de trackingcode in en klik je op “zoeken”. De tracking van je pakket zal nu verschijnen. Voor vragen over deze tracking kan je steeds terecht op de website van bpost of kan je ons contacteren via mail.
Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd, ook als ik artikelen met een verschillende levertermijn bestelde?
Omdat we bij Juttu graag rekening houden met het milieu trachten we zo weinig mogelijk aparte verpakkingen te verzenden. Als je in één bestelling producten plaatst met verschillende levertermijnen zal je pakket dan ook in totaliteit verzonden worden volgens de langste levertermijn. Indien een artikel vertraging oploopt, versturen we echter soms al een deel van de bestelling. Je ontvangt in dat geval een e-mail met de bevestiging dat we het ontbrekende product(en) nog nasturen.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je je bestelling binnen de geraamde leveringstermijn ontvangt. Deze termijn (in werkdagen) kan je raadplegen bij het product online, evenals in je bevestigingsmail. Klik online eerst even op de kleur en de maat die je wenst. De leveringstermijn verschijnt daarna vlak onder het product. Gelieve rekening te houden met iets langere leveringstijden in drukkere periodes. De maximale leveringstermijn bedraagt 30 dagen, te rekenen vanaf de dag na je bestelling.
Indien we om eender welke reden niet in staat zijn om de geraamde leveringstermijn te respecteren, nemen we contact met je op en brengen we je op de hoogte van het probleem en de reden. Als er een probleem is met de beschikbaarheid van de producten die je hebt uitgekozen, laten we je weten wat de vermoedelijke leveringstermijn zal zijn.
Ik heb een probleem met mijn bestelling. Wat kan ik best doen?
Ik heb een beschadigd product ontvangen.
Indien je een product in beschadigde of bevuilde staat hebt ontvangen, breng ons daarvan dan eerst op de hoogte. Je kan ons contacteren via mail. We bekijken hoe we jou een oplossing kunnen bieden en zullen je vragen om het artikel retour te zenden. De retourkosten zullen in dat geval terugbetaald worden (volgens de standaard posttarieven). Het beschadigde product stuur je, samen met het retourformulier en een beschrijving van de beschadiging, op naar ons retouradres. Dat kan je onderaan op het retourformulier vinden. Voeg ook je IBAN rekeningnummer en BIC code toe, zodat we de terugbetaling (indien van toepassing) kunnen uitvoeren.
Als je beschadigde producten retourneert, dien je er rekening mee te houden dat de artikelen aan de dienst-na-verkoop en in de meeste gevallen aan de leverancier zelf terugbezorgd moeten worden. Het kan dus even duren vooraleer ze terugbetaald of geruild worden. Tijdens het proces houden we je van de termijn op de hoogte.
Uiteraard ben je ook welkom in één van onze Juttu winkels. Ter plaatse kan men meteen vaststellen wat er aan de hand is en een gepaste oplossing bieden.
Er zit nog een beveiliging aan mijn product. Wat nu?
Uiteraard wordt daar de nodige aandacht aan besteed, maar tijdens zeer drukke periodes durft er al eens eentje door de mazen van het net glippen. Je mag met het product even langsgaan in één van onze winkels met je aankoopbewijs. Aan de kassa zal men de beveiliging verwijderen.
Indien er geen Juttu winkel in je buurt is, kan je het product ook retour zenden naar ons per post. In dit geval worden de retourkosten terugbetaald (volgens de standaard posttarieven). Noteer dus zeker je IBAN rekeningnummer en BIC code op de retournota en geef hierop ook duidelijk aan dat de beveiliging dient verwijderd te worden. Van zodra je retour dan in ons magazijn aankomt, halen we de beveiliging eraf en sturen we die direct terug naar je op. Let wel dat het enkele werkdagen kan duren voordat je pakket hier aankomt en jij het terug ontvangt.
Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat nu?
Onze pakketten worden in de laatste fase manueel verwerkt en ingepakt. Daardoor kan het helaas gebeuren dat we een foutje maken bij het sorteren van de inhoud. We zetten dat dan ook graag recht als dat bij jou het geval is. Laat ons even weten via mail wat je juist ontvangen hebt en wij kijken zo snel mogelijk na hoe we dit voor jou kunnen oplossen. Uiteraard ben je ook welkom in één van onze winkels. Ter plaatse kan men meteen vaststellen wat er aan de hand is en een gepaste oplossing bieden.
Heb je een vraag, een klacht of een opmerking? Team Juttu is here for ju!
We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 10u en 21u.
Op zaterdag tussen 10u en 18u.
Op zondag tussen 10u en 16u.
(Gesloten op feestdagen)

Cookie-instellingen voor de beste online Juttu-ervaring
Juttu.be maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.