Retourneren
Hoe retourneer ik een product?
Conform de wet van 14 juli 1991 heb je het recht om je online bestelling te retourneren. Dit kan op twee verschillende manieren:
- Uiteraard ben je steeds welkom in één van onze Juttu winkels. Ter plaatse kan je het product kostenloos inleveren aan de kassa en daar de terugbetaling ontvangen.
- Een andere mogelijkheid dat je deze retour stuurt naar ons via post. In dit geval zijn de retourkosten voor jou. Deze worden dan niet terugbetaald.
De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of het sluiten van de dienstenovereenkomst. Als je producten in solden in één van onze winkels kocht, geldt een kortere retourtermijn van 3 dagen.
De kosten van de retourzending worden door de consument betaald. Juttu vergoedt deze uitsluitend indien je een ander product ontving dan je bestelde of het product beschadigd toekwam. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor de consument. Let erop, het correcte retouradres:
Juttu
Web retours
Maccabilaan 34
2660 Hoboken
België
Van zodra je retourpakket bij Juttu verwerkt wordt, ontvang je een bevestiging per mail. De verwerking wordt steeds binnen de week na ontvangst uitgevoerd. Na het ontvangen van deze bevestiging wordt je terugbetaling ofwel automatisch (voor kredietkaarten en Maestro) ofwel via een overschijving uitgevoerd. Overschrijvingen worden binnen de week na verwerking uitgevoerd.
Voor de optimale verwerking van je retour: vul de retournota steeds volledig in en voeg het samen met je aankoopbewijs toe aan het retourpakket. De retournota werd bij je levering ingesloten. Vergeet je rekeningnummer (IBAN-rekeningnummer en BIC-code) niet in te vullen.
Als je nog andere vragen hebt over je retour of over hoe je een product kan retourneren, raden we je aan een mail te sturen naar team@juttu.be.
Hoe doe ik een omruiling?
Je kan een product uiteraard ook omruilen. Daarvoor gelden dezelfde termijnen als voor het retourneren van een product. Omruiling van een webbestelling is mogelijk in onze winkels en in ons magazijn als je het product terugstuurt via bpost. Gelieve dan goed op het retourformulier te noteren welk artikel je graag in de plaats had ontvangen (evenals in welke maat en kleur). Als dit artikel niet voorradig blijkt te zijn, nemen we verder contact met je op.
Voorwaarden voor retour
Wij nemen enkel producten retour die nog in de originele staat en dus ongebruikt zijn. Juttu kan een retour weigeren indien de producten door de klant gebruikt of beschadigd werden. Let op dat je het product steeds in de originele, onbeschadigde verpakking dient terug te zenden. Vergeet niet om je producten per paar terug te sturen (schoenen, ...) en om alle accessoires toe te voegen aan je retourpakket.
Je kan ook soldenartikelen die online aangekocht werden retourneren. De retour kan zowel in onze winkels als via retourzending gebeuren.
Opgelet: deze retourvoorwaarden en bovenstaand adres gelden enkel voor producten die zijn aangekocht in de webshop.
Heb ik garantie?
Op alle producten geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantie duurt 24 maanden, te rekenen vanaf de datum van de aanvankelijke factuur (tenzij anders vermeld). Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.
Wil je een waarborgclaim indienen? Breng het artikel dan terug naar één van de Juttu winkels of stuur het samen met een ingevuld retourformulier en je aankoopbewijs terug naar de hoofdzetel:
Juttu
Dienst Na Verkoop
Smallandlaan 9
2660 Hoboken
België
Duid op een goed zichtbare wijze aan waar het artikel een gebrek vertoont of welk onderdeel niet werkt. Zorg ervoor dat het artikel schoon en droog is wanneer je het retourneert want anders kan het zonder meer teruggestuurd worden.
De garantiedienst van Juttu zal contact opnemen met de leverancier van het product. De leverancier beslist uiteindelijk of een product al dan niet onder de garantie valt. Indien je product niet onder garantie blijkt te vallen, wordt dit onhersteld geretourneerd. Je moet vier tot zes weken rekenen voor de behandeling van je dossier.
Wanneer kan ik een product terugsturen voor garantie?
- Ik bezit een geldig aankoopbewijs, van minder dan 2 jaar geleden (of overeenstemmend met de garantietermijn van het product) en stuur dit mee.
- Mijn artikel vertoont geen kenmerken van slijtage, foutief gebruik of foutief gebruik door derden (bv. een koffer die beschadigd wordt op de luchthaven, valt niet onder garantie maar is een verzekeringsgeval voor de luchthaven).
- Ik stuur mijn artikel hygiënisch en proper terug.
Is er een termijn waarbinnen ik mijn retourpakket moet verzenden?
Je hebt als consument het recht ons mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of het sluiten van de dienstenovereenkomst. Als Juttu Friend-lid wordt deze termijn verlengd tot 30 dagen na ontvangst.
Toch nog vragen? Wij zijn elke dag bereikbaar tussen 10u00 en 22u00