Retourneren
Hoe kan ik een ontvangen product retourneren?
Retourneren kan op twee verschillende manieren:
- Gratis retour in één van onze stores. Je ontvangt een terugbetaling aan de kassa.
- Retour naar ons hoofdkantoor via de post. In dit geval zijn de retourkosten voor jou.
Hoe retourneer ik per post?
Hergebruik gerust de verpakking waarin je je pakje aankreeg. Downloadt het retourdocument in je account bij ‘mijn aankopen’ en druk het af. Vul het document in en steek het in het retourpakket.
Het retouradres:
JUTTU web retours
Maccabilaan 34
2660 Hoboken
BELGIË
Waarom zit er geen retourdocument in mijn pakket?
Wij kiezen er bewust voor om zo weinig mogelijk papier en verpakking te gebruiken. We sparen al snel enkele tientallen bomen door geen retourdocument in elk pakket te stoppen. En dat betekent meer schone lucht voor jou! Wens je toch iets terug te sturen? Print dan je retourdocument via je online account onder ‘mijn aankopen’.
Waar vind ik het retourdocument?
Het retourformulier kan je printen in je account onder ‘mijn aankopen’. Om toegang te hebben tot je account kan je je aanmelden op onze website.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je kan je online bestelling binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren. Als Juttu friend heb je hiervoor 30 dagen de tijd.
Wij nemen enkel producten retour die volledig, in de originele staat en ongebruikt zijn. Juttu kan een retour weigeren indien de producten door de klant gebruikt of beschadigd werden.
De retourvoorwaarden gelden niet voor gepersonaliseerde producten. Dit zijn producten die op maat van de klant afgesteld worden en producten die registratie vereisen.
Kan ik soldenartikelen retour zenden?
Je kan soldenartikelen die online aangekocht werden retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. Soldenartikelen die in één van de Juttu stores werden aangekocht, kunnen tot drie dagen na de aankoop geretourneerd of omgeruild worden.
Hoe kan ik een ontvangen product omruilen?
Om een product om te ruilen kan je langsgaan in één van onze stores. Als de omruiling niet mogelijk blijkt te zijn, zal de winkelmedewerker overgaan tot een terugbetaling. Je kan ook online een nieuwe bestelling plaatsen. Wij betalen de geretourneerde producten dan zo snel mogelijk terug.
Worden mijn retourkosten ook vergoed?
De kosten voor het retour sturen van een pakket worden niet vergoed. Enkel indien er een foutief of beschadigd artikel werd geleverd, worden de retourkosten door Juttu vergoed.
Let op: Juttu kan een retour weigeren indien de producten door de klant beschadigd werden.
Is er een termijn waarbinnen ik mijn retourpakket moet verzenden?
Je hebt als consument het recht ons binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering, mee te delen dat je afziet van de aankoop. Je hoeft geen boete te betalen of een reden voor het retourneren op te geven. Als Juttu Friend wordt deze termijn verlengd tot 30 dagen na ontvangst.
Hoe weet ik of mijn retourzending goed is aangekomen?
Van zodra je retourpakket bij Juttu verwerkt wordt, ontvang je een bevestiging per e-mail. De terugbetaling zal zo snel mogelijk uitgevoerd worden.
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling na een retour?
Van zodra je retourpakket bij Juttu verwerkt wordt, ontvang je een bevestiging per e-mail. De terugbetaling wordt daarna automatisch uitgevoerd. We betalen je terug op de betaalmethode waarmee je de bestelling betaalde. Indien je betaalde aan de kassa of met een cadeaucheque of kortingscode, wordt de terugbetaling binnen de week via overschrijving uitgevoerd. Schrijf daarom altijd duidelijk je IBAN en BIC op het retourformulier.
Als je na een week geen terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via team@juttu.be. Vermeld je IBAN en BIC in je e-mail.
Zijn er producten die ik niet kan retourneren?
Je kan alle producten aangekocht via de webshop retourneren, met uitzondering van gepersonaliseerde producten. Dit zijn producten die op maat van de klant afgesteld worden en producten die registratie vereisen.
Toch nog vragen? Wij zijn elke dag bereikbaar tussen 10u00 en 22u00