Fjällräven


Fjällräven
voor: {{vm.searchTermViewModel.activeSearchTerm}}

The story behind Fjällräven

 

Åke Nordin was een padvinder die het heerlijk vond om buiten te zijn. Hij werd echter ongelukkig van de rugzakken die oncomfortabel tegen zijn onderrug bengelden. In een tijdschrift had hij gelezen dat het gewicht hoog en dicht bij je rug moest liggen. En dus timmerde de 14-jarige Åke een rugzakframe van hout waar hij een draagzak voor naaide. Andere wandelaars waren onder de indruk en Åke kon de bestellingen nauwelijks volgen. Het was de start van het merk Fjällräven, dat vijftig jaar later nog steeds bekend is omwille van de stevige – en overigens hippe - rugzakken. En dat niet alleen, want Fjällräven biedt vandaag een heel assortiment aan uitrusting en kleding voor iedereen die van de natuur wil genieten. Het hele assortiment is gemaakt met liefde en respect voor mens en natuur. Zo gebruikt Fjällräven duurzame materialen en zo weinig mogelijk water, energie en chemicaliën. Verder zet het merk zich actief in voor het behoud van de Scandinavische witte vos (het logo van Fjällräven), die met uitsterven bedreigd wordt.  

 

  • Zweeds outdoormerk voor mannen en vrouwen, Fjällräven heeft ook een fashionlijn voor kids, maar deze is niet verkrijgbaar bij Juttu
  • Kwalitatief en duurzaam, heeft als doel een collectie te ontwerpen die jarenlang meegaat en houdt daarbij een pleidooi tegen massaconsumptie en de groeiende afvalberg; test regelmatig producten uit tijdens trektochten en doet beroep op de ideeën van avontuurlijke klanten die ze Fjällraven Specialists noemen; gebruikt rauwe, natuurlijke materialen; gaat voor een milieuvriendelijk productieproces met zo weinig mogelijk water, energie en chemicaliën; de meeste producten zijn water- en windproof + bestand tegen muggen + uv-proof,
  • Fairtrade
  • Sociale bewogenheid, zet zich actief in voor het behoud van de Scandinavische witte vos, die met uitsterving bedreigd is; de vos is het logo geworden van Fjällräven; organiseert elk jaar een avontuurlijk hiking event en slee-avontuur
  • Stijl: tijdloos, functioneel, Scandinavisch
  • Bekend om klassiekers die al jàren meegaan zoals de Kanken Backpack, de Greenland Jacket en de Vidda Trousers
  • Motto: We’ll see you out there
filter

{{ 'product.lister.notfound' | translate }}