The story behind Fjällräven

Åke Nordin was een padvinder die het heerlijk vond om buiten te zijn. Hij werd echter ongelukkig van de rugzakken die oncomfortabel tegen zijn onderrug bengelden. En dus timmerde de 14-jarige Åke een rugzakframe van hout waar hij een draagzak voor naaide. Andere wandelaars waren onder de indruk en Åke kon de bestellingen nauwelijks volgen. Het was de start van het merk Fjällräven, dat vijftig jaar later nog steeds bekend is omwille van de stevige – en overigens hippe - rugzakken. Het hele assortiment is gemaakt met liefde en respect voor mens en natuur. Zo gebruikt Fjällräven duurzame materialen en zo weinig mogelijk water, energie en chemicaliën.  

  • Zweeds outdoormerk voor mannen en vrouwen, Momenteel zijn enkel de legendarische Kånken rugzakken van Fjällräven verkrijgbaar bij Juttu
  • Kwalitatief en duurzaam, heeft als doel een collectie te ontwerpen die jarenlang meegaat en houdt daarbij een pleidooi tegen massaconsumptie en de groeiende afvalberg; test regelmatig producten uit tijdens trektochten en doet beroep op de ideeën van avontuurlijke klanten die ze Fjällraven Specialists noemen; gebruikt rauwe, natuurlijke materialen; gaat voor een milieuvriendelijk productieproces met zo weinig mogelijk water, energie en chemicaliën; de meeste producten zijn water- en windproof + bestand tegen muggen + uv-proof,
  • Fairtrade
  • Sociale bewogenheid, zet zich actief in voor het behoud van de Scandinavische witte vos, die met uitsterving bedreigd is; de vos is het logo geworden van Fjällräven; organiseert elk jaar een avontuurlijk hiking event en slee-avontuur
  • Stijl: tijdloos, functioneel, Scandinavisch
  • Bekend om klassiekers die al jàren meegaan zoals de Kanken Backpack, de Greenland Jacket en de Vidda Trousers
  • Motto: We’ll see you out there
filter:
28 artikelen
Sorteren op:
Best verkochte producten
  • Best verkochte producten
  • Prijs: Laag naar hoog
  • Prijs: Hoog naar laag
  • Merken: A-Z
  • Merken: Z-A
  • Kortingspercentage
  • Nieuw