The story behind Granny's Finest

Niet zomaar een modemerk, maar ‘een onderneming met een maatschappelijke missie’. Zo staat het op de website van iconisch breilabel Granny’s Finest. En wat voor een missie! Granny’s Finest vindt het haar taak om generaties bij mekaar te brengen en de krachten van jong (creatief design) en oud (brei-skills) te bundelen. Designed by the new, produced by the best, worn by the greatest!

  • Nederlands breimerk voor vrouwen: Granny’s Finest heeft ook een fashionlijn voor baby’s, maar deze is niet verkrijgbaar bij Juttu
  • Kwalitatief en duurzaam
    • handgemaakt vakmanschap
    • lokale productie, made in Holland
    • duurzame, ecologisch verantwoorde wol
  • Sociale bewogenheid
    • noemt zich een ‘social enterprise’ ofwel een onderneming met een maatschappelijke missie
    • wil krachten bundelen en zorgt voor een mix van jong designtalent en senioren met ambachtelijke skills
    • organiseert handwerkclubs voor senioren om zo het welzijn van ouderen te bevorderen en vooral eenzaamheid tegen te gaan
    • wil het imago van breien een boost geven: zo blijkt uit onderzoek dat breien een kalmerend effect heeft en voor innerlijke rust zorgt
    • elk product bevat een persoonlijke groet van de granny die het item maakte
  • Stijl: hip & authentiek met een retro knipoog
  • Bekend om met de hand gebreide wollen beanies, haarbanden en sjaals
  • Motto: Designed by the new, produced by the best, worn by the greatest