Madam Stoltz


Madam Stoltz
voor: {{vm.searchTermViewModel.activeSearchTerm}}

The story behind Madam Stoltz

 

De Deense Pernille Stoltz is al jaren verliefd op India. Het land inspireert haar in alles wat ze doet. ‘Telkens ik in India ben, sta ik perplex van de beleefdheid: iedereen spreekt me daar spontaan aan met ‘madam’. Toen ik in 1995 mijn winkel een naam moest geven, was Madam Stoltz het eerste wat in mij opkwam.’ Aan de basis van Madam Stoltz geen uitgekiende strategie, wel een heleboel creativiteit, fantasie en zin voor avontuur. Het begon met het verkopen van juweeltjes die Pernille vond op een vlooienmarkt in India. Ondertussen ontwerpt Madam Stoltz ook eigen woonaccessoires en laat deze maken door getalenteerde ambachtslieden die ze op haar reizen door India ontmoet. Van kapstokken over manden en kandelaars tot vazen, telkens met een mix van Scandinavische en Aziatische vibes. Madam Stoltz werkt fairtrade en steunt een organisatie die kinderen uit de sloppenwijken van India degelijk onderwijs biedt.

 

  • Deens merk van woonaccessoires
  • Kwalitatief
  • Fairtrade: Madam Stoltz zette samen met de ngo NAI DISHA (new direction) een fairtrade project op poten. Een aantal producten worden gemaakt door jongeren (vanaf 18 jaar). De opbrengst daarvan gaat naar NAI DISHA, de jongeren en hun families.
  • Sociale Bewogenheid: Madam Stoltz steunt NAI DISHA (new direction), een Indiaanse ngo die focust op ontwikkeling via onderwijs. NAI DISHA helpt kinderen uit de sloppenwijken naar school en zorgt voor degelijk onderwijs.
  • Stijl: Scandinavisch met een Aziatische touch
  • Bekend om haar geometrische, metalen kandelaars, manden en kapstokjes
  • Motto: Home sweet home
filter

{{ 'product.lister.notfound' | translate }}