The story behind Bask in the Sun

urban maritiem + Eco Fair 

 

To bask in the sun’ betekent zoveel als chillen in de zon en via deze naam refereert dit Franse merk subtiel naar haar oorsprong: het Baskenland. Designer Tito Clement komt uit een familie die al drie generaties lang Baskische stoffen bewerkt en ervaring heeft met Japans geïnspireerde fashion. Beide invloeden liggen aan de basis van deze sobere, casual mannenmode, bekend om moderne maritieme invloeden in prints en details zoals knopen, koordjes en strepen. Bask in the Sun wordt ontworpen met de voeten in de zee en heeft een krachtige missie: milieuvriendelijke en ethisch verantwoorde mode maken die de seizoenen overschrijdt en jarenlang mooi blijft. Ah, la mer!

  • Frans kledingmerk voor mannen
  • Duurzaam/Eco Fair Fashion
    • Werkt enkel met duurzame, natuurlijke materialen en hoofdzakelijk (60 à 70%)  met gecertificeerd biokatoen (GOTS)
    • Werkt zonder schadelijke stoffen en verft bijvoorbeeld enkel in een atelier met Oeko-Tex standard 100
    • Werkt enkel met leveranciers die de algemene rechten van de mens respecteren, die zorgen voor – minstens – een minimumloon en voor acceptabele werkomstandigheden
    • Werkt zo lokaal mogelijk. Alle kledij wordt ontworpen in het Baskenland en geproduceerd in het Noorden van Portugal, waardoor de CO2 uitstoot tot een minimum wordt herleid
    • Verzet zich tegen fast fashion en kiest resoluut voor de beste kwaliteit,  met veel aandacht voor details
    • Zoekt voortdurend naar verbetering, om de impact op de planeet zo laag mogelijk te houden
  • Stijl: powerful urban, met hippe maritieme invloeden
  • Bekend om sweaters, truien, broeken en T-shirts met koordjes, strepen, knopen en prints die allemaal refereren naar het (heerlijke) leven aan zee
  • Motto: Every day is Sunday
Bekijk alle producten