Diadora

Sharing is caring, aldus het Italiaanse merk Diadora, dat in het Grieks zoveel betekent als ‘het delen van geluk en succes’. Het delen van team spirit, een liefde voor sport en een gezonde competitiedrang is al sinds 1948 het succesvolle recept van Diadora. Die passie, in combinatie met cutting-edge design, technologische innovaties en een oog voor duurzaamheid maakt het merk ook vandaag hotter than ever. Aanvankelijk bestond de collectie uit oerdegelijke sneeuwschoenen. Lees hier het volledige verhaal van Diadora >

Sorteren op:

The story behind Diadora

hip  + duurzaam

Sharing is caring, aldus het Italiaanse merk Diadora, dat in het Grieks zoveel betekent als het delen van geluk en succes’. Het delen van team spirit, een liefde voor sport en een gezonde competitiedrang is al sinds 1948 het succesvolle recept van Diadora. Die passie, in combinatie met cutting-edge design, technologische innovaties en een oog voor duurzaamheid maakt het merk ook vandaag hotter than ever. Aanvankelijk bestond de collectie uit oerdegelijke sneeuwschoenen. In de seventies verwierf het merk bekendheid met hippe sportschoenen, gedragen door al even hippe iconen zoals Björn Borg. Vandaag heeft het merk drie collecties: sportswear (loop-, voetbal-, en tennischoenen én sportkledij), een utility lijn (veiligheidsschoenen en workwear) en een heritage-lijn (sneakers met vintage vibes), waarvan vooral die laatste - denk eighties/nineties hoge witte basketters - ons modehart sneller doet slaan en ons footloose maakt. Nog een reden nodig om nòg een paar sneakers te kopen? In 2019 won Diadora het EcoVadis Gold Medal voor duurzaam ondernemen. Guilty-free shopping? Check!

•    Italiaans schoenenmerk voor mannen en vrouwen

•    Diadora heeft ook een sports- en workwear collectie maar deze is voorlopig niet verkrijgbaar bij Juttu  

•    Duurzaam en uniek

•    Made in Italy

•    Zet in op een voortdurende innovatie op vlak van technisch footwear en duurzame productie

•    Won in 2019 het EcoVadis Gold Medal voor duurzaam ondernemen. Ruim 63.000 bedrijven uit 163 landen hadden deelgenomen aan de evaluatie. EcoVadis is wereldleider in het monitoren van sociale, ecologische en ethische prestaties van  global supply chains.

•    Werkt met en volgens een nauwkeurige Code of Ethics en een Code of Conduct  waarmee erop wordt toegezien dat o.m de rechten van de mens en een duurzame productie nageleeft worden.

•    Gebruikt duurzame materialen, zoals biokatoen

•    Alle schoendozen zijn gemaakt van een papiersoort, dat gecreëerd werd met overtollige zeewier uit de marinewereld

•    Alle shoppingbags zijn gemaakt van 100% geceycleerd papier en geprint met verf op waterbasis

•    Sociale Bewogenheid

•    Steunt het ‘Peres Center for Peace and Innovation’, een NGO opgericht door nobelprijswinnaar Shimon Peres. Deze NGO heeft o.m het project ‘Twinned Peace Sports School’ onder zijn vleugels, een project dat sport gebruikt als een instrument om vrede te creëren. Elk jaar biedt de school een groep van palestijnse en Israëlische meisjes de kans om voetbal te spelen in een mixed team. Samen streven naar eenzelfde doel helpt een wederzijdse aanvaarding en stimuleert het vredevol samenzijn.

•    Stijl: fresh, urban, vintage cool

•    Bekend om hoge witte sneakers met eighties vibes

•    Motto: A new way to live life, sport and style

Ontdek alle producten

Cookie-instellingen voor de beste online Juttu-ervaring

Juttu.be maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.