Marc O'Polo


Marc O'Polo
voor: {{vm.searchTermViewModel.activeSearchTerm}}

The story behind Marc O’Polo

 

Marc O’Polo werd door de Zweden Rolf Lind en Göte Huss opgericht in Stockholm. De mannen hadden al van bij het prille begin een liefde voor natuurlijke materialen zoals katoen, wol en zijde, en wilden synthetische stoffen vermijden. Door de komst van een Duitste partner verhuisde het hoofdkwartier in 1997 naar Duitsland, maar de missie van Marc O’Polo bleef dezelfde: eenvoudige maar stijlvolle casualwear voor mannen en vrouwen, gemaakt van natuurlijke materialen en van hoogwaardige kwaliteit. Marc O’Polo ziet het als een plicht om op milieuvlak verantwoordelijkheid te nemen en gebruikt daarom zo weinig mogelijk water en energie, stimuleert eco farming en heeft een Modern Organic Textile-lijn. De productie is fairtrade en er wordt aandacht besteed aan ambacht en dus ook aan details. In de collectie vallen vooral de casual, vrouwelijke jurken en de hippe jeans op. 

 

  • Zweeds-Duits kledingmerk voor mannen en vrouwen
  • Kwalitatief en duurzaam: gebruikt bij voorkeur organische, duurzame materialen zoals katoen, wol, linnen en zijde, stimuleert eco farming en een milieuvriendelijk landbouwproces zonder pesticiden, heeft een Modern Organic Textile Products-lijn die voldoet aan GOTS-standaarden (Global Organic Textile Standard), heeft een speciale denimcollectie Blue Dot Items, waarbij tijdens het productieproces het verbruik van water en energie zo laag mogelijk wordt gehouden en waarbij chemicaliën worden vermeden, gebruikt enkel materialen van hoogwaardige kwaliteit zoals merinowol en mohair, heeft oog en aandacht voor ambacht en details, neemt maatregelen om de C02-uitstoot te verminderen.
  • Fairtrade: is lid van BSCI en voldoet dus aan de BSCI-standaard (Business Social Compliance Initiative)
  • Stijl: casual, gesofisticeerd en tijdloos
  • Bekend om casual jurken en stevige jeans
  • Motto: Follow your nature
filter

{{ 'product.lister.notfound' | translate }}