Selected


Selected
voor: {{vm.searchTermViewModel.activeSearchTerm}}

The story behind Selected Femme/Homme

 

Geen regio die zo voor gelijkheid pleit als Scandinavië, waar vrouwen het begin dit decennium hoog tijd vonden dat het succesvolle Deense Selected Homme (°1997) een vrouwelijk equivalent kreeg. En zo geschiedde. Sinds 2008 brengt Selected Femme/Homme typisch Scandinavische (minimalistisch + fashion forward) collecties voor hem en haar. ‘We willen dat onze stijl de modebewuste, zelfzekere mannen en vrouwen van vandaag aanspreekt. Zowel zij die de trends nauw opvolgen, als zij die houden van tijdloos en klassiek. Hetgeen onze klanten gemeenschappelijk hebben, is een onberispelijk goeie smaak en een drang naar kwaliteit.’  

 

  • Deens kledingmerk voor vrouwen en mannen: Selected is net zoals Object en Jack & Jones een merk van Bestseller
  • Kwalitatief en duurzaam: Bestseller heeft als doel één van de meest ecologische en maatschappelijk verantwoorde modebedrijven van de wereld te worden; heeft een milieuvriendelijk productieproces met zo weinig mogelijk chemicaliën/pesticides; steunt het Better Cotton Initiative (BCI) en Solidaridad die beiden instaan voor duurzame katoenteelt en gebruikt dus biokatoen. Selected gebruikt duurzaam PIMA katoen uit Peru en doneert samples aan recycleerbedrijven die van deze stoffen o.a. tapijten maakt
  • Fairtrade: Bestseller werkt met een Code of Conduct die de beste omstandigheden (bv: eerlijke lonen en veilige werkplaatsen) garandeert voor werknemers in China, Bangladesh, India, Italië en Turkije. Bestseller voert ook regelmatig controles uit; ze introduceerde het Social Dialogue Project in fabrieken, om zo voor een betere dialoog tussen werknemers en werkgevers te zorgen; Met het HER-project richt Bestseller zich op vrouwen in derdewereldlanden. Bestseller zorgt voor bewustmaking omtrent zwangerschap, persoonlijke hygiëne, SOA’s, gezonde voeding,…; Bestseller werkt o.a samen met Solidaridad die lokale, kleinschalige (katoen)boeren steunt en hen duurzame landbouw aanleert
  • Sociale Bewogenheid: Bestseller organiseert jaarlijks een GIVE-A–DAY-event. Op die dag schenkt bestseller de opbrengst van die dag weg aan liefdadigheid (zoals Unicef en SOS Kinderdorpen). Bestseller doneerde op die manier al 15 miljoen euro; Bestseller doneert en sponsort allerhande activiteiten en goede doelen zoals de Aarhus City Half Marathon, het Deense Rode Kruis of een teddyberen-verkoop waarbij de opbrengst naar weeskinderen in India gaat; Bestseller steunt dierenwelzijn, test niet op dieren, gebruikt geen bont en gebruikt enkel dierlijk materiaal van dieren die volgens dierenwelzijn-rechten werden behandeld (Bestseller gebruikt geen angora)
  • Stijl: typisch Scandinavisch ofwel minimalistisch, clean en fashion forward
  • Bekend om laidback basics
  • Motto: Good taste + quality
filter

{{ 'product.lister.notfound' | translate }}