Interview met Marloes Hoedeman van Love Stories

In onze Pop-up Space zetten we creatief, ondernemend talent in the picture. In deze editie gaat het laatste woord naar lingerie addict Marloes Hoedeman, oprichtster en designer van lingeriemerk Love Stories.  

Who is?

Marloes Hoedeman

Leeftijd: 32

Afkomst: Nederland

Carrièreverloop: studeerde af aan de Styling Academie in Amsterdam en werkte als styliste

Job: oprichtster en designer van Love Stories

• Mama van twee

• Lingerie addict

Inspiratiebron: boeken, films, exposities, citytrips, all things vintage maar evengoed een kleurrijke vogel in de zoo: ‘Mijn radar staat àltijd aan.’

What is?

Love Stories

Wat: lingeriemerk

Sinds: 2014

Missie: lingerie fashionable maken

Bekend om… bralettes: een mix tussen een top en een beha, zacht en comfortabel, niet voorgevormd en zonder beugel • Stijl: speels en eigenwijs, sexy zonder seks, vrouwelijk met een stoer kantje

Bij Juttu: bralettes (tot cup D), slipjes (free to match), beach- & homewear

Je borsten hebben ook recht op vakantie!

Hoe is Love Stories ontstaan?

“Je zou het niet zeggen omdat ik nogal boyish ben, maar ik heb altijd al een voorliefde gehad voor mooie lingerie. Toch vond ik nergens 100% mijn goesting. Altijd weer was het design te romantisch, te sexy of te sportief. Er leek geen in between en weinig lingerie straalde fun uit. Kwam ik toch iets leuks tegen, dan was het héél prijzig. Toen ik een vermoeden kreeg dat ik een gat in de markt had ontdekt, ben ik gaan reizen om te onderzoeken of ik toch niets over het hoofd had gezien. Dat bleek niet het geval, dus ben ik zelf aan de slag gegaan. Omdat ik geen ervaring had, ben ik tegen zowat elke heersende regel ingegaan. Sommige dingen werkten helemaal niet, andere out of the boxideeën bleken een schot in de roos.”

Waarom koos je voor bralettes?

“Ik vond beha’s met beugels absoluut niet lekker zitten. En op kussentjes in beha’s zat ik niet te wachten, die knipte ik er meteen uit. Comfort was een prioriteit. Zo zweer ik ook bij zachte materialen. Toen ik pas begon, liet ik een vriendin wat samples passen en zij verwoordde het als volgt: ‘Dit voelt als een vakantie voor je borsten!’” (lacht) 

Wat is jullie boodschap?

“We willen fashion brengen. Gooi die versleten onderbroek weg en vervang ze door lingerie die fun is en prettig voelt om te dragen. Zo ga jij je ook mooi voelen. Ik vond het bovendien maar niets dat setjes voor mij werden samengesteld. Zo saai! Bij Love Stories kan je zelf prints en kleuren mixen & matchen en dat mag gerust clashen. De wereld is al veel te gepolijst, er bestaan zoveel regeltjes over wat je moet aantrekken. Terwijl het leven veel spannender is als het allemaal niet zo perfect klopt.”

Voor wie maken jullie lingerie?

“Voor de vrouwen van nu. We kopen geen lingerie meer om ons op bed te vleien en onze mannen te behagen. We kopen lingerie om ons mooi te voelen, ook op een maandagochtend. We zitten in een soort stroomversnelling, kijk maar naar de hele body positivity-trend of de free the nipple movement, en dat kan ik alleen maar toejuichen. We zijn nog net niet onze beha’s aan het verbranden. Gelukkig maar, daar zijn ze veel te mooi voor.”

Wat zijn de toekomstplannen?

“We hebben lang geëxperimenteerd, maar ik kan eindelijk zeggen dat we binnenkort met onze Grand Amour-collectie lingerie voor grote maten hebben die ook echt steun biedt (tot F-cup). Pas op, ik ben mij ervan bewust dat bralettes niet voor iedereen of voor elk paar borsten zijn weggelegd. Toch is het soms een kwestie van wennen. Try it!”

O JA, OOK DIT NOG…

Het thema van Juttu is #isaytakemeout. Toepasselijk?

“Ja. Ik vind ‘ondergoed’ een vreselijk woord. Alsof je al dat moois ergens ‘onder’ moet verstoppen. Terwijl lingerie het eerste laagje is dat je aantrekt na het douchen en dus jouw hele mood, je hele dag mee bepaalt. Het is een evenwaardig onderdeel van je look en dat mag je gerust tonen. Take me out! Kies voor transparante stoffen, toon wat schouder en een glimp van je bralette via een mooi decolleté.”