image link

Krijg 1-op-1 advies tijdens een personal shoppingMaak nu je gratis afspraak >

The story behind... Björn Borg

sportief + duurzaam

 

De Zweed en blonde God Björn Borg - aka Ice Man - was in de seventies zowat de grootste tennisster ter wereld. Björn bracht funk en kleur op het veld én doet dat sinds het midden van de jaren ’80 ook in de fashion industrie. Aanvankelijk ontwierp het merk sports apparel met een knipoog naar tennis, maar het was vooral de collectie mannenondergoed die wereldwijd furore maakte. “Het is niet omdat je het niet ziet, dat het er niet leuk moet uitzien”. Zo luidde het motto van The Björn Borg Collection, en het resultaat waren boxers, briefs, trunks en long Johns met verrassende kleuren en prints en met het bekende logo op de boord (dat zo nu en dan kwam piepen vanonder een low waisted jeans, remember the nillies?). Sinds enkele jaren richt het merk zich weer op sportswear en wil het - met onder andere technische jasjes, stoere hoodies, sportieve polo’s en shorts - het N°1 Sports Fashion Brand worden voor The Active and Attractive (jij dus). Dat wil het merk bereiken met een gepassioneerde, duurzame aanpak, met het allergrootste respect voor mens en natuur. Grote ambities, maar wanneer we het palmares van ene Björn erbij nemen lijkt het volstrekt haalbaar.

Game. Set. Match.

  • Zweeds kledingmerk voor mannen

Bjorn Borg heeft ook een kledinglijn voor vrouwen maar deze is voorlopig niet verkrijgbaar bij Juttu

  • Duurzaam en uniek
    • Gelooft dat een duurzame aanpak een noodzaak is in de fashion industry
    • Richt zich op 1) het creëren van een verantwoorde productie 2) het verkleinen van de ecologische voetafdruk 3) het stimuleren van duurzame consumptie
    • Enkele doelen voor 2022: gebruik van 100% duurzame materialen (vandaag: 76% duurzame stoffen), elke verpakking dient FSC gecertifieerd en/of gemaakt te zijn van gerecycleerd materiaal (vandaag: 90% duurzame verpakkingen) 
    • In 2019 werd er een verminderde C02-voetafdruk vastgesteld van 42% (in vergelijking met 2013).
    • Slechts 3% van de zendingen gebeurt per vliegtuig
    • Ziet erop toe dat mensenrechten, goede werkomstandigheden en eerlijke verloningen worden gerespecteerd
    • Heeft strenge regels mbt het gebruik van chemicaliën en water
    • Voert strenge kwaliteitscontroles mbt duurzaamheid en pasvorm
    • Werkt aan 100% recycleerbare winkelinterieurs, tassen, hangers, verpakkingen... én streeft naar het uitsluitend gebruik van hernieuwbare energie in de winkels
    • Zet zich voortdurend in om betere oplossingen te vinden op vlak van duurzame logistiek
  • Stijl: stoer en funky met een knipoog naar de tenniswereld
  • Bekend om hip ondergoed met verrassende kleuren en prints maar ook comfy en trendy sportkledij
  • Motto: To win big, you must dare to lose bigger
Ontdek alle producten

Cookie-instellingen voor de beste online Juttu-ervaring

Juttu.be maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.