Vintage


Vintage
voor: {{vm.searchTermViewModel.activeSearchTerm}}

The story behind Jack & Jones Vintage

 

Mannen die voor Jack & Jones Vintage kiezen, zien er niet alleen effortless cool uit, ze steunen ook een groter doel. Dit casual merk is een onderdeel van Bestseller. En dit Deense modeconcern (dat o.a. ook Object en Selected in haar gamma heeft) maakt er geen geheim van dat ze één van de meest ecologische en maatschappelijk verantwoorde modebedrijven van de wereld wil worden. En aan die weg wordt hard gewerkt. Op vlak van duurzaamheid gebruikt Bestseller zo weinig mogelijk chemicaliën, water en energie, steunen ze organische katoenteelt en recycleren ze materiaal. Bestseller zorgt voor haar werknemers, ook als die in Bangladesh of China werken en voorziet niet enkel veilige werkomstandigheden en eerlijke lonen, maar doet bijvoorbeeld ook aan bewustmaking rond gezondheid bij vrouwen. Verder doet Bestseller aan solidariteitsacties. Zo introduceerden ze het Give A Day-event waarbij de hele opbrengst van die dag geschonken wordt aan liefdadigheidsorganisaties in één van de landen waar Bestseller werkzaam is (zoals S.O.S. Kinderdorpen en Unicef). Van Jack & Jones Vintage wordt de NOOS-collectie (= Never Out Of Stock) bij Juttu verkocht. Deze bevat klassiekers als denim, T-shirts en shorts in sweatstof. 

 

  • Deens kledingmerk voor mannen: Jack & Jones Vintage is net zoals Selected en Object een merk van Bestseller
  • Kwalitatief en duurzaam: Bestseller heeft als doel één van de meest ecologische en maatschappelijk verantwoorde modebedrijven van de wereld te worden; publiceert elk jaar een Sustainability Report; heeft een milieuvriendelijk productieproces met zo weinig mogelijk chemicaliën en pesticiden; steunt Better Cotton Initiative (BCI) en Solidaridad die beiden instaan voor duurzame katoenteelt; gebruikt organisch materiaal zoals biokatoen; doneert samples aan recyclagebedrijven die van deze stoffen o.a. tapijten maakt. Jack & Jones Vintage heeft een Low Impact Denim-lijn, waarbij natuurlijk ozongas en zo weinig mogelijk water en energie wordt gebruikt; heeft een Recycled Fabric Program, waarbij plastic en synthetisch afval (zoals pet-flessen) maar ook meubels en tassen verwerkt worden tot polyester. Dit gerecycleerde polyester wordt samengevoegd met katoen wat voor een ongelooflijk zachte en duurzame stof zorgt.
  • Fairtrade: Bestseller werkt met een Code of Conduct die de beste omstandigheden (bv. eerlijke lonen en veilige werkplaatsen) garandeert voor werknemers in China, Bangladesh, India, Italië en Turkije, en voert ook regelmatig controles uit, introduceerde het Social Dialogue Project om zo voor een betere dialoog tussen werknemers en werkgevers te zorgen, richt zich met het HER-project op vrouwen in derdewereldlanden en zorgt voor informatie en bewustmaking rond zwangerschap, persoonlijke hygiëne, SOA’s, gezonde voeding… en werkt o.a. samen met Solidaridad die lokale, kleinschalige (katoen)boeren steunt en hen duurzame landbouw aanleert
  • Sociale Bewogenheid: Bestseller organiseert jaarlijks een Give A Day-event waarbij het modeconcern iets wil teruggeven aan de gemeenschappen die hen geholpen hebben in hun groei. Bestseller schenkt zijn hele opbrengst van die dag weg aan liefdadigheid (zoals Unicef en S.O.S. Kinderdorpen) en doneerde op die manier al 15 miljoen euro, doneert en sponsort allerhande activiteiten en goede doelen zoals de Aarhus City Half Marathon, het Deense Rode Kruis of een teddyberenverkoop waarbij de opbrengst naar weeskinderen in India gaat en steunt dierenwelzijn, test niet op dieren, gebruikt geen bont en gebruikt enkel materiaal van dieren die volgens dierenwelzijnsrechten werden behandeld (Bestseller gebruikt geen angora)
  • Stijl: casual streetwear
  • Bekend om NOOS (Never Out Of Stock-collectie) ofwel vintage bestsellers en klassiekers zoals jeansbroeken, shorts in sweatstof en afgewassen T-shirts
  • Motto: Look cool, stay comfortable
filter

{{ 'product.lister.notfound' | translate }}